De eerste twee jaar: doorbetaling van loon
Werknemers krijgen in de meeste gevallen gewoon doorbetaald bij ziekteverzuim. Je ontvangt het eerste ziektejaar minstens 70% van je loon en minimaal het minimumloon. Ook in je tweede ziektejaar betaalt je werkgever je minimaal 70% van je loon, maar de verplichting om dat aan te vullen tot het minimumloon vervalt. Over 2 ziektejaren betaalt je werkgever, inclusief eventuele aanvullingen, maximaal 170% van je laatstverdiende loon. Hoe een en ander precies wordt ingevuld, is afhankelijk van de regelingen binnen je bedrijf of van je cao.